Algemene voorwaarden

  1. Definities

Activiteit: Een training, bijeenkomst of event georganiseerd op initiatief van de Stichting In Dialoog. Denk hierbij aan de basistraining ‘Dialoogbegeleiding’. Deelnemers tekenen zich hiervoor individueel in.

Deelnemer: Persoon die zich heeft ingeschreven voor een activiteit, georganiseerd door de Stichting In Dialoog. Denk aan trainingen of workshops. Dit kan een persoon zijn die zich privé aanmeldt, maar ook vanuit organisaties.

Opdracht: Een training, bijeenkomst of event georganiseerd op verzoek van een opdrachtgever, door opdrachtnemer. Denk hierbij aan een in company workshop of training.

Opdrachtgever: de organisatie of de persoon die de opdracht verstrekt aan opdrachtnemer.

Overeenkomst: Dat wat is overeengekomen met opdrachtgevers en deelnemers. Een overeenkomst met een opdrachtgever komt tot stand door bevestiging van de offerte (zie 3.1), een overeenkomst met een deelnemer komt tot stand door betaling van de factuur (zie 3.2).

Opdrachtnemer: Stichting In Dialoog.

Stichting In Dialoog: Stichting die dialoog aanjaagt in Rotterdam, door middel van trainingen, netwerken en andere activiteiten. Stichting In Dialoog heeft een bestuur, dat onbezoldigd alle activiteiten organiseert en opdrachten uitvoert. Voor sommige activiteiten wordt een onderaannemer (zoals trainer of projectleider) ingehuurd. Stichting In Dialoog staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel Rotterdam onder nummer 24379325 en BTW NL123456789B01.

 

  1. Toepassing

2.1 Deze algemene voorwaarden gaan over alle betaalde overeenkomsten tussen opdrachtgever of deelnemer en opdrachtnemer en geldt dus voor zowel opdrachten als activiteiten.

2.2 Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts bindend voor zover zij schriftelijk zijn overeengekomen. Als specifieke voorwaarden afwijken van algemene voorwaarden gelden eerstgenoemde.

 

  1. Overeenkomst

3.1 Naar aanleiding van een verzoek tot het verzorgen van een opdracht stuurt Stichting In Dialoog binnen 30 dagen een offerte aan opdrachtgever met de geldigheid van 1 maand, tenzij de offerte anders vermeldt. De overeenkomst tussen Stichting In Dialoog en opdrachtgever komt tot stand doordat opdrachtgever de offerte schriftelijk (bijv. via e-mail) bevestigt.

3.2 Na inschrijving voor een activiteit ontvangt de deelnemer een factuur. Pas na betaling van de factuur is de inschrijving definitief en komt de overeenkomst tot stand.

3.3 Indien Stichting In Dialoog een onderaannemer inhuurt, zal Stichting In Dialoog voorafgaand aan de werkzaamheden een factuur sturen van 50% van de hoogte van de offerte.

3.4 Als toch wijzigingen in de overeenkomst nodig zijn, vanuit Stichting In Dialoog, opdrachtgever of deelnemer, dient eerst mondeling overleg plaats te vinden, waarna de wijziging schriftelijk bevestigd wordt. Indien de wijziging niet acceptabel is voor de opdrachtgever of deelnemer en Stichting In Dialoog niet anders kan, kan dit een reden zijn om de overeenkomst op te zeggen.

 

  1. Annulering

4.1 Annulering van een opdracht is zonder consequenties mogelijk tot 30 kalenderdagen voor aanvang van de vastgestelde (start)datum. Bij annulering tussen 7 en 30 kalenderdagen voor aanvang wordt 50% van de genoemde kosten in rekening gebracht, bij annulering binnen 7 kalenderdagen voor aanvang wordt 100% van de genoemde kosten in rekening gebracht.

4.2 Annulering van een activiteit door een deelnemer is zonder consequenties mogelijk tot 45 kalenderdagen voor aanvang van de vastgestelde (start)datum. Daarna is het alleen mogelijk te annuleren bij overmacht.

4.3 Bij een activiteit of opdracht die op korte termijn georganiseerd wordt, gelden andere termijnen dan genoemd in 4.1 en 4.2. Deze worden dan vermeld bij de individuele activiteit of opdracht.

4.4 Bij onvoldoende deelnemers aan een activiteit, behoudt Stichting In Dialoog zich het recht voor om de activiteit te annuleren. Dit wordt voorafgaand aan inschrijving ook gemeld bij deelnemer. Deelnemer krijgt dan het inschrijfgeld retour.

 

  1. Betaling

5.1 Stichting In Dialoog stuurt opdrachtgever of deelnemer een factuur voor de betreffende opdracht of activiteit. Opdrachtgever of deelnemer is verplicht deze binnen 30 kalenderdagen na factuurdatum te voldoen.

5.2 Indien de opdrachtgever niet binnen de gestelde termijn betaalt, is hij zonder enige ingebrekestelling in verzuim. Stichting In Dialoog is vanaf de vervaldatum van de factuur gerechtigd wettelijke rente in rekening te brengen. Eventuele gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten die Stichting In Dialoog redelijkerwijs dient te maken om de vordering en eventuele rente te kunnen incasseren, worden verhaald op de opdrachtgever. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen minimaal 15 % van het door de opdrachtgever verschuldigde bedrag, met een minimum van 200 euro.

5.3 Indien een opdrachtgever niet binnen gestelde termijn betaalt, worden de werkzaamheden voor deze opdrachtgever gestaakt, totdat voldaan is aan de betalingsverplichting, inclusief eventuele rente.

 

  1. Auteursrecht

6.1 Het intellectueel eigendom van de training, workshop en eventuele bijbehorende (trainings-)materialen berust bij Stichting In Dialoog. Opdrachtgever mag de (trainings-)materialen uitsluitend vermenigvuldigen of verspreiden voor eigen gebruik na toestemming van Stichting In Dialoog en onder duidelijke bronvermelding.

 

  1. Aansprakelijkheid

7.1 Stichting In Dialoog verplicht zich de opdracht of activiteit naar beste inzicht en vermogen uit te voeren. Indien de opdracht of activiteit namens Stichting In Dialoog door een derde wordt verzorgd, aanvaardt Stichting In Dialoog slechts aansprakelijkheid voor die derde voor het handelen of nalaten van die derde tijdens de uitvoering van opdracht of activiteit zelf, met inachtneming van het in dit artikel bepaalde omtrent beperking van aansprakelijkheid van Stichting In Dialoog.

7.2 Stichting In Dialoog aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van enig handelen of nalaten op grond van gegeven informatie bij opdrachten of activiteiten, tenzij deze schade het gevolg is van opzet of grove nalatigheid van Stichting In Dialoog.

7.3 Buiten de in lid 2 bedoelde gevallen is eventuele aansprakelijkheid beperkt tot ten hoogste het bedrag dat opdrachtgever of deelnemer aan Stichting In Dialoog voor de betreffende opdracht of activiteit verschuldigd is.

7.4 Stichting In Dialoog is nooit aansprakelijk voor indirecte c.q. gevolgschade, zoals bijvoorbeeld gederfde inkomsten.

7.5 Iedere aansprakelijkheid van Stichting In Dialoog is te allen tijde beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval onder de aansprakelijkheidsverzekering van Stichting In Dialoog wordt uitbetaald.

7.6 Stichting In Dialoog zal niet aansprakelijk worden gesteld indien opdrachtgever of deelnemer de mogelijkheid heeft om inzake de ontstane schade rechtstreeks zijn verzekeringsmaatschappij dan wel die van een derde aan te spreken.

 

  1. Vertrouwelijkheid

8.1 Stichting In Dialoog behandelt alle persoonlijke, bedrijfs- of werkgerelateerde gegevens die opdrachtgever of deelnemer verstrekken, vertrouwelijk.

8.2 Stichting In Dialoog staat persoonlijke, bedrijfs- of werkgerelateerde gegevens van opdrachtgever of deelnemer niet af aan derden, wettelijke verplichtingen uitgezonderd.

8.3 Onder vertrouwelijke informatie wordt niet begrepen informatie die algemeen bekend is of informatie die wordt verkregen zonder dat daarbij gebruik wordt gemaakt van de vertrouwelijke informatie.

 

  1. Klachten

9.1 Klachten kunnen door opdrachtgever of deelnemer geldend worden gemaakt door deze schriftelijk, onderbouwd en ondertekend te sturen naar Stichting In Dialoog, Buitenbassinweg 78, 3063 TB, Rotterdam.

9.2 Indienen van een klacht kan niet leiden tot opschorting van betalingsverplichting van de opdrachtgever of deelnemer.